Effectiever verkopen
Het toepassen van de juiste structuur en gesprekstechnieken bij het voeren van een commercieel/verkoopgesprek
Dit event is exclusief voor FME-leden
Werk je bij een FME-lidbedrijf? Maak dan een login aan of log in, dan kun je inschrijven voor dit event.
Verkopen is een constant proces van positieve beïnvloeding op de meest effectieve en efficiënte wijze.
Het is een vak apart en voor velen uitdagend en soms ook wel best spannend. Moet je nou echt ‘verkopen’ of help jij juist je (potentiële) klant met het nemen van het juiste besluit?
Met de juiste structuur en gesprekstechnieken wordt het voeren van een ‘verkoopgesprek’ voor jou met je (potentiële) klant makkelijk en effectief. Verkopen is een proces tussen mensen, waarbij de één de ander helpt om de juiste beslissing te nemen op basis van relevante wensen, behoeften en belangen. Ook worden deze gekoppeld aan de mogelijkheden/USP’s van de aangeboden diensten en/of product om de wensen en behoeften van de (potentiële) klant te vervullen.
In een dag leer en ervaar je
- Wat is ‘verkopen’
- Hoe je een echte verbinding maakt met je (potentiële) klant
- De juiste structuur van een verkoopgesprek
- Luisteren, samenvatten en doorvragen
- Het ophalen van ‘deel-commitment’ en de noodzaak hiervan
- Hoe communicatie werkt
- ‘Helpen kopen’ in plaats van 'verkopen'
Onderwerpen
- Commerciële productiviteit
- Een gezond klantenbestand
- Het vinden en maken van nieuwe klanten
- De beste structuren van het meest efficiënte verkoopgesprek
- De analyse-, argumentatie- en afsluitfase
- Omgaan met bezwaren
- De kracht van de juiste communicatie