arrow btn arrow right arrow left chevron chevron mouse pulser checkmark date calendar calendar

Slim werven met online Marketing en AI

FME College
Exclusief voor leden

Door het volgen van deze training krijg je concrete handvatten voor het online werven van personeel met behulp van digitale marketing en AI.
Je leert hoe je met behulp van AI de vindbaarheid van de organisatie en vacature in Google vergoot, hoe je Social Media (Facebook, Instagram en LinkedIn) op de juiste manier inzet en hoe je als werkgever kunt opvallen tussen het enorme aanbod van andere vacatures.

Het aantrekken van personeel wordt steeds lastiger en is voor veel bedrijven prioriteit nummer 1. In dit proces is het vaak de uitdaging om de ‘latent’ werkzoekende te bereiken. Voor deze doelgroep wordt het steeds belangrijker dat je organisatie bij hen op het vizier staat. Deze training gaat je handvatten geven voor o.a.

  • Het versterken van de zichtbaarheid en herkenbaarheid van de organisatie
  • Het vertalen van de kernwaarde naar aantrekkelijke online content
  • Het creëren van een herkenbaar, persoonlijk en uniek beeld van de organisatie.
  • Hoe je de website van de organisatie vindbaar maakt voor de actief werkzoekende

Jouw opbrengsten

De training biedt je concrete handvatten voor de verschillende aspecten in het wervingsproces. Een proces waar AI, marketing en communicatie een belangrijke rol spelen.

Het volgende komt aan de orde:

  • Waar moet een goede vacature tekstueel en online technisch aan voldoen?
  • Waar moet je op letten bij het plaatsen van de vacature op de website?
  • Hoe maak je een vacature vindbaar in Google?
  • Hoe bepaal je de juiste Social Media kanalen voor de werving?
  • Welke acties moet je doen om de kandidaat op o.a. Social Media te verleiden?
  • Hoe zoek je kandidaten op LinkedIn?
  • Belangrijke stappen in het wervingsproces en hoe kun je deze meten?
  • Welke stappen moet je ondernemen van vacature tekst tot sollicitatie?
  • Hoe kan ik AI inzetten om het werk in de creatiefase te vergemakkelijken.

De training ligt op het snijvlak van HR en Marketing/Communicatie. Bij voorkeur is zowel een HR-manager als een communicatiemanager van hetzelfde bedrijf bij de training aanwezig. Het kan ook iemand zijn die zich bezighoudt met de online activiteiten van het bedrijf. Hierdoor wordt het integratieproces van deze training in de organisatie versneld.

Kortom, vele tips, tricks en handvatten om de juiste mensen te werven.

Sluiten