Damen Schelde Marine Services geeft digitalisering nieuwe impuls
Damen Schelde Marine Services heeft per 4 november 2019 haar nieuwe website gelanceerd. De nieuwe website toont de huidige scope en is een eerste stap van de overgang naar een digitaal platform voor huidige en nieuwe klanten.
Damen Schelde Marine Services wil digitalisering nieuwe impuls geven. Per 2019 heeft Damen Schelde Marine Services verregaande plannen gesmeed om de digitalisering in de industrie van diesel motor onderdelen vorm te geven.
Als specialist is in de aftermarkt van motor onderdelen voor de koopvaardij wereldvloot wil zij middels digitalisering het online verkopen van scheepsonderdelen simpeler maken. Als leverancier voor onderdelen van de merken Sulzer, Wärtsilä, MAN B&W, Yanmar en Daihatsu wil Damen Schelde Marine Services de onderdelen in een online catalogus gieten welke aan de motoren van schepen worden gekoppeld.
In 2007 is de eerste basis gelegd door een data systeem te ontwerpen waar Damen Schelde Marine Services nu online haar website en webshop aan wil koppelen.
Wereldwijde digitalisering
De digitalisering is verdeeld in fases en Damen Schelde Marine Services verwacht in 2021 volledig live te zijn. Er zijn meer dan 10.000 onderdelen op voorraad voor haar klantenbestand en verwacht met de digitalisering wereldwijd weer meer klanten en markten aan te kunnen trekken.
Er worden verzameld al vele jaren gegevens van de motoren welke in het systeem zijn opgenomen. Al deze data is opgeslagen en voorkomt dat bij iedere aanvraag uitgezocht moet worden welke onderdelen aangeboden moeten worden.
Autonoom werken
De toekomst is natuurlijk dat er autonoom gewerkt wordt en zodra een onderdeel aan vervanging toe is er automatisch een melding/aanvraag/voorraad check binnenkomt bij Damen Schelde Marine Services tegenwoordig ook bekend als Damen Schelde Parts.
Zo wordt de klant ontzorgt en kan deze in zeer korte tijd schakelen van aanvraag tot levering.