"Het Repair Café zorgt voor verbinding en betrokken, enthousiaste medewerkers”
Bakker Repair + Services biedt wereldwijd onderhoud en reparatie aan voor elektromotoren en generatoren. Met een team van zeventig medewerkers waken zij over de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van machines die het moderne leven mogelijk maken en houden zo de wereld in beweging. Vanuit Sliedrecht verlenen zij diensten aan maritieme, offshore en industriële installaties in binnen- en buitenland.
Bakker Repair + Services besteedt veel tijd en aandacht aan hun medewerkers. Ze zorgen er voor dat iedereen er met plezier en in goede gezondheid kan werken en persoonlijke ontwikkeling staat hoog op de agenda. Medewerkers spreken hun ontwikkeldoelen uit en gaan daarmee aan slag. Doorgroeien binnen en buiten je rol wordt gestimuleerd. Zo groeien werkplaatsmonteurs door naar servicemonteur, en groeien monteurs door naar een coördinerende rol op kantoor.
Eigen leerschool
Voor het aantrekken van jong talent heeft de Bakker Groep een eigen leerschool. Samen met een aantal VMBO-scholen in de omgeving maken zij leerlingen enthousiast voor een carrière bij Bakker Sliedrecht of Bakker Repair + Services. Deze leerlingen bieden zij werk-leertrajecten in de elektrotechniek die gaan tot MBO-4 niveau.
Repair Café
Daarnaast betrekt Bakker Repair + Services jonge medewerkers bij de bedrijfsvoering en het genereren en organiseren van nieuwe initiatieven. Directeur Edwin van Breejen gaat bijvoorbeeld een aantal keer per jaar in gesprek met een aantal medewerkers onder de 30 jaar om hun ideeën en suggesties op te halen. Dit helpt enorm om verbeteringen door te voeren en om de verbondenheid in de organisatie te versterken. Een resultaat uit deze gesprekken is bijvoorbeeld het Repair Café. Hier kan iedereen binnen Bakker Repair + Services elkaar informeel ontmoeten om kennis en informatie uit te wisselen. Maar ook een kop koffie drinken, de werkplaats ontmoet hier het kantoor en vice versa en ook klanten komen hier in aanraking met het werk van Bakker Repair + Services. Inmiddels wordt er maandelijks een 'Repair Café'-sessie gehouden waarbij een ervaren collega iets uitlegt over een bepaald onderwerp om er voor te zorgen dat er als organisatie van elkaar geleerd wordt.
Edwin van Breejen legt uit: “Als organisatie moeten we niet iedere dag harder gaan werken, maar wel iedere dag een beetje slimmer worden. Daarbij voelen mensen zich gewaardeerd als er naar hun ideeën geluisterd wordt en ze ook de kans krijgen zelf mee te werken aan de realisatie."
Week van de mki
Tijdens de Week van de mki delen directeur Edwin van Breejen en HR-manager Rick Ramautar op 8 oktober hun ervaringen. Vervolgens gaan we samen in gesprek over het binden en boeien van medewerkers.
week van de mki