Project controller

Team

Ben je op zoek naar een afwisselende baan en wil jij je maximaal blijven ontwikkelen in de wereld van finance & control? Wil je een bijdrage leveren aan de verdere optimalisatie van het team? Ben je communicatief sterk, kritisch en oplossingsgericht? Dan is deze baan als controller voor de bij FME aangesloten brancheverenigingen een uitgelezen kans. Een functie waarin je contact hebt met verschillende interne en externe belanghebbenden en als aanspreekpunt voor hen fungeert.

FME is de ondernemersorganisatie voor de Technologische Industrie. Er zijn circa 2.200 bedrijven bij ons aangesloten. Wij zetten ons in voor deze leden, en daar zijn we trots op! Daarnaast zijn momenteel 38 brancheverenigingen en stichtingen bij FME aangesloten. Deze brancheverenigingen vertegenwoordigen gezamenlijk circa 1.400 leden.

Bij FME zijn we ambitieus en ondernemend! Nederland is een van de meest innovatieve landen ter wereld. Dat is voor een belangrijk deel te danken aan de technologische industrie, onze leden!

Wij willen mét en vóór onze leden, brancheverenigingen en stichtingen het verschil maken op het gebied van internationale innovatiestrategieën en hen ondersteunen om wereldwijd kansen te grijpen en hun potentieel als gamechanger waar te maken bij het oplossen van grote uitdagingen op wereldschaal.

Met een team van 160 gepassioneerde professionals willen wij iedereen laten ervaren dat technologie de wereld beter maakt, vanuit groei en inclusie. Onze kracht zit in onze passie en gedrevenheid. We verbinden, vernieuwen en ondernemen.

De afdeling Finance & Control van FME bestaat uit 14 personen. Ter vervanging zijn we voor dit team op zoek naar een: Project controller (40 uur per week)

Wat ga jij doen?

In deze functie ben je verantwoordelijk voor de complete financiële- en projectadministratie van de kort- en langlopende projecten van FME. Hierbij kun je denken aan:

  • Het opstellen van financiële projectrapportages en projectbegrotingen.
  • Het opstellen van (financiële) performance- en risicoanalyses van de projecten.
  • De administratieve verwerking van de projecten in de financiële administratie.
  • Het zorgdragen dat tijdschrijven van betrokkenen juist verwerkt wordt.
  • Het zorgdragen voor een betrouwbare en volledige resultaatbepaling tijdens de periodeafsluiting.
  • Het bewaken van de projectbudgetten en waar nodig budgetwijzigingen voorstellen.
  • Het samenstellen, samen met de projectmanager, van de forecast van een project en ten behoeve van FME totaal.
  • Meedenken bij de projectaanvraag, gevolgd door de subsidieaanvraag.
  • Het opstellen van eindafrekeningen conform subsidievoorwaarden en afstemmen hiervan met de externe accountant.
  • Meedenken over het verbeteren en automatiseren van de processen.

Verder ben je een sparringpartner voor de projectmanagers. Je adviseert, informeert en begeleidt hen op het gebied van de financiële en fiscale zaken rondom het project. Ook onderhoud je contacten met externe stakeholders, zoals de subsidieverstrekkers.

Wat bieden wij je?

Een organisatie en team dat groot genoeg is om het verschil te kunnen maken en klein genoeg om iedereen te kennen en te ervaren dat wat jij doet ook echt bijdraagt aan het succes van FME. Het team kent een mooie mix van net afgestudeerde professionals, mediors en medewerkers die met hun staat van dienst de organisatie door en door kennen.

De medewerkers bij FME voelen zich thuis en voelen zich continu uitgedaagd hun talent te benutten en in te zetten. Dit is duidelijk voelbaar binnen onze organisatie, wat maakt dat FME een fijne en uitdagende plek is om te werken.

Daarnaast mag je van ons verwachten:

  • Een aantrekkelijk marktconform salaris;
  • 27 vakantiedagen en 13 adv-dagen op fulltime basis;
  • Een laptop en mobiele telefoon van FME;
  • Thuiswerkbudget voor de inrichting van de werkplek van max. € 750,- voor 5 jaar;
  • Thuiswerkvergoeding van € 2,35 per dag;
  • Een keuzebudget van € 250,- in 2024, naar rato dienstverband, voor bestemde doelen gericht op vitaliteit;
  • Tot slot heeft FME ontwikkeling en welzijn hoog in het vaandel staan. Medewerkers binnen FME worden gestimuleerd om aan zijn of haar ontwikkeling en welzijn te werken. Hiervoor stelt FME, naast persoonlijke (studie)aanvragen, het online platform Open Up (snel toegang tot 1:1 sessies met psychologen en groepssessies) en Goodhabitz (online leerplatform) beschikbaar.

Wie ben jij?

In deze functie is het van belang dat je in staat bent om met verschillende stakeholders te werken en dat je om kunt gaan met verschillende belangen. Je kunt schakelen tussen veel verschillende subsidietrajecten. Je hebt een goed ontwikkeld cijfermatig inzicht, bent analytisch, gestructureerd, nauwkeurig, kritisch en hebt een goed organisatievermogen. Je weet op een tactische manier je omgeving in beweging te krijgen, zodat jij kunt beschikken over de informatie die je nodig hebt. Daarnaast ben je kritisch en doortastend ten aanzien van gepresenteerde informatie en bied je adequaat weerwoord indien deze informatie niet voldoende is of bepaalde procedures niet worden nageleefd. Ook ben je communicatief vaardig en weet je de juiste balans aan te brengen door een kritische houding en door samen met het team naar oplossingen te zoeken. Jezelf blijven uitdagen en ontwikkelen is voor jou vanzelfsprekend.

Functie-eisen

  • Een afgeronde hbo-opleiding SPD, BE of AC;
  • Enige jaren relevante werkervaring in de (subsidie)projecten (bijvoorbeeld ervaring binnen subsidieprojecten RVO, EZK, EFRO);
  • Kennis van AFAS is een pré;
  • Goed in staat om met complexe spreadsheets (Microsoft Excel) om te gaan of deze te bouwen;
  • Kennis van staatssteunregels is een pré..

Belangstelling?

Voor informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Joyce Keizer, corporate recruiter, via  joyce.keizer@fme.nl. Wil je solliciteren? Stuur je CV en motivatie voor 30 december naar Joyce Keizer.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.